Hur i hela friden blir jag positiv?

Jag läser en bok som handlar om hemligheten. Där står att man ska tänka positivt så sänder man dom tankarna ut i universum och så blir livet positivt. Hur mycket jag än tänker så ,når det aldrig hjärtat .Jag tror inte att jag kan vara positiv. Hur ska jag orka med mitt liv när jag inte kan vara glad? Vet ni vad Linette sa idag att jag var sjuk, då sa Evelina att det var jag inte,då sa Linette att jag hade tröttsjukan. Tröttsjukan, det är så mina barn ser mig. Jag vill inte ha någon förbannad tröttsjuka och ändå kan jag inte komma ur det.

Kommentarer
Postat av: Borthy

Oj!
Känns som ditt inlägg rymmer mkt smärta och sorg här även om det var kort.
Jag tror ändå på det du läser, man måste hjärntvätta sig själv att man är positiv i allt, det gör jag nästan galet mycket och speciellt i bloggen.
Jag försöker tänka mycket att jag är attraktiv, trevlig, duktig, possitiv, glad..ja du vet, hela baletten och jag tycker faktiskt att det hjälper, jag ser mig mer och mer som det, det blir tillslut en sanning och då tror jag tillslut att man börjar utstråla det...låter det galet?
Kan du inte peppra din blogg med positivt och positiva saker du gjort även om det är småsaker så att de blir synliga?
Kämpa på och låt inte tröttheten vinna. Sköt om dig. Kram

2007-12-29 @ 04:48:15
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0