Spädbarnsdöd

Det var inte Grissom som var miniatyrmördaren, vilken lättnad. Hur dumt får det vara när man avslutar en säsong på det viset,jag blir galen. Idag har jag tänkt på vår dotter som dog i plötslig spädbarnsdöd, hon hette Cornelia. Hon var 3 månader och 10 dagar när hon dog.Hon skulle varit 6 år nu,och jag känner en enorm press därför att jag kommer inte ihåg hur hon var när hon levde. Jag kan se henne framför mig hur hon såg ut på fotona, men inte levande. Jag undrar hur hon skulle ha varit nu om hon levt, hur vårt liv skulle ha varit. Skulle jag ha varit utbränd eller jag hade kanske kunnat jobba som vanligt. Varför blir livet som det blir? Varför drabbas vissa mer än andra? Alla säger att livet går vidare,till och med jag själv ibland. Allt jag vet är att vårt liv stannade upp den natten Cornelia dog och sen har det aldrig varit sej likt. Förlorar man en del av sig själv så saknar man den för alltid.Visst är det galet att sörja efter så många år, men jag tog inte tag i det direkt utan lät åren gå och vad har det blivit av mig? En tjock och fet psykiskt sjuk människa som inte vet vad jag vill i livet. Sov gott alla bloggare och alla andra.

Kommentarer
Postat av: Borthy

Hej. Jag vet inte vad jag ska svara på ditt inlägg. Det du har varit med om är ofattbart. Förlora ett barn. Jag skulle brista och aldrig mer gå att laga tror jag.
Antar att det är det som har hänt dig.
På något sätt känns det ändå som du känner att du vill leva vidare och göra det bästa av ditt liv, att du är på väg upp även om du har kvar ditt kära barn i minnet.
Använd din blogg och resonera dig fram till hur du kan vända dina tankar till att ditt liv är bra och du är fin och värdefull för det är du ju!
Psykiskt sjuk, lägg undan det begreppet i ditt liv och fortsättningsvis se på din hälsa på det på det sättet att du är någon som äntligen börjar må bättre. Finns här. / Borthy

2007-11-06 @ 02:00:05
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Maria

Tack Borthy!

2007-11-06 @ 08:23:22
URL: http://monmaria.blogg.se
Postat av: jhena

Livet går inte vidare förrän man själv tar sig en titt på hur ser livet ut. Ibland vill man hoppa ur skalet och se hur man lever sitt liv nu kan man inte det tyvärr. Du är inte psykiskt sjuk du är mänsklig. Det har bara hänt mycket i ditt liv som man inte ens önskar sin fiende. Du är inte fet och ful du är normal och snygg heter det. tänk på allt roligt vi har gjort och allt roligt vi ska göra många kramisar syrran

2007-11-06 @ 12:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0