Grått o trist

Jag skulle bott i något varmt land, för jag hatar vintern. Kan ni komma på något bra med den? Kallt och blött, halt och dimmigt, blåsigt och eländigt, ja, mest skit ,tycker jag. Mörkret , mörkt när man vaknar och mörkt när man går och lägger sig det är inte konstigt att man knappt kan vakna. Det enda man ser fram emot är den goda maten man kan stoppa i sej. Igår hade vi Grönkålssoppa med frikadeller till middag, vet ni hur gott det är. Helt enkelt supergott! Idag ska jag gå och handla, hur tråkigt är inte det när det är ebb i kassan. Killevippen

Kommentarer
Postat av: Andreas

Klart jag vet hur gott det är med grönkolssoppa. Det gillade jag ju redan när jag var liten. Åt inte speciellt mycket annat som var grönt. Jag och mamma hade t.ex. hårda förhandlingar om antalet ärtor jag behövde äta till middag. Max en tyckte jag... medan mamma inte räknade i mindre mängder än hela matskedar.

2007-10-16 @ 17:50:53
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Maria

Ja, ärtor är inte speciellt gott.Fy bubblan när man tänker tillbaka, när dom var kalla så växte dom i munnen.Fast jag behövde bara räkna antalet.

2007-10-16 @ 22:18:42
URL: http://monmaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0