Anorexia

Jag råkade att hamna på en sida som handlade om anorexia på Youtube,jag är chockad. Vad är det för ideal vi vill att våra ungdomar ska matas med,modet görs för modeller som är allt annat än friska. Dom ser ut som om dom precis fått lämnat ett koncentrationsläger. Alla stjärnor strävar efter att se ut som att de har bott i ett land där man inte har någon mat. Det är tragiskt och fruktansvärt bortskämt. Jag är uppvuxen med kommentaren tänk på biaffrabarnen,visst det det låter hemskt men jag fick lära mig att ta vara på det man har. Över hela världen är där barn och vuxna som svälter eftersom att det inte finns någon mat att få tag på. Sen finns där vuxna människor andra delar som vill lära ungdomar att för att du ska bli acceppterad måste du se ut som ett svältoffer. Dom människorna som bestämmer hur modet ska vara borde fängslas dom dödar dagligen flera människor med sin attityd.Om någon stjärna skulle gå upp lite i vikt då måste det slås upp på alla huvudrubriker,varför?Möjligen skulle det vara för att tala om att personen  ifråga ser frisk ut. Men icke,vad har hänt hon har blivit tjock nu måste hon ta tag  i sig själv och gå ner i vikt.Vad ger det för budskap till alla runt om ? Katastrofalt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0