Fantasi eller verklighet

Tänk vad många människor som har svårt att skilja på fantasi eller verklighet. Det är så lätt att krydda en historia så att den passar ens egen verklighet. Jag tror att alla gör det mer eller mindre. Det man inte tänker på är den skada man gör när man kryddar. Visst är det gott med salt,men för mycket förstör. Ibland blir maten till och med oätlig. Tänk om alla tänkte innan de sa saker om andra människor de har runt omkring sig,vilken verkan får det jag säger på dens liv??

Gör det jag säger så att den personer mister alla runt omkring sig, för att den inte kan lita på någon i sin närhet. 

Egentligen hade det varit ganska lugnt i världen om alla hade tänkt innan de gjorde. 

Jag vet att jag själv gör mina misstag men vilken sorts människa hade jag varit om jag inte gjort dem. 

För mej har alla människor lika värde oavsett var i världen man kommer ifrån. Jag vill inte att andra ska döma mej utifrån hur andra svenskar beter sig . Jag är inte som alla andra svenskar. Jag är Maria, en svensk kvinna som vet vad jag vill med mitt liv.  Jag älskar mina barn och Ceaser. De gör mitt liv fulländat.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0