Försöker att skriva regelbundet

Ibland känns det som att jag springer i ett hamsterhjul. Lönen kommer när jag kommer i mål. Var i hundan finns målet i ett hamsterhjul???? Jag känner mig själv ganska bra nu och jag vet fastän det känns jobbigt att erkänna att jag är snäll så att jag blir dum. Vem vill vara dum? Inte jag iallafall. Men hur ska jag sluta att vara snäll?  Jag blir såklart utnyttjad bara för att jag är snäll. Vet bara inte hur jag ska sluta. Det känns faktiskt deppigt. Min positiva sida vet inte hur den ska hantera detta😱😔
Vad tror jag egentligen ? Att ingen tycker om mig om jag inte är snäll? Varför kan jag inte bara säga vad jag tycker? Eller är jag inte snäll utan  bara dum? Jag har alltid tyckt att jag var smart men det är jag ju inte då hade jag inte varit pank . Hur ska jag vända det?

Vem lurar jag???? Jag är inte rik. Jag lever på lånade pengar. Varför ? För att jag är dum och måste vara snäll mot de som är omkring mig. Jag måste vara ärlig mot mig själv. Jag måste sätta upp mål.

1. Ät inte i smyg
2. Låna inte ut pengar.( barnen är en annan sak)
3. Lär mig att säga till när det är något jag inte tycker är ok.


Jag blir ju inte sur när andra säger till mig så varför skulle de bli sura på mig om jag säger ifrån? Jag kan inte skylla ifrån mig jag har ju mitt eget ansvar. Känns faktiskt jobbigt att erkänna sina fel.  (null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0